جانواریو: جایگاه استقلال Ùˆ قلعه نویی اینجا نیست

جانواریو: جایگاه استقلال و قلعه نویی اینجا نیست




 

 


جانواریو: جایگاه استقلال و قلعه نویی اینجا نیست


تاریخ : یکشنبه ،
19 شهریور 1391

هافبک برزيلي تيم فوتبال استقلال گفت: شخصيت قلعه‌نويي تغيير نکرده، او مرد ميانه جدول نيست و همواره درانديشه قهرماني است.


فابيو جان‌واريو در خصوص آخرين شرايط تيم استقلال،وضعيت تيمش در ليگ برتر و مسائل مختلف صحبت هايي را انجام داد که در زير مي خوانيد:

* ظاهرا مصدوم شده اي؟

کمي از ناحيه زانو احساس درد مي کنم اما اصلا به اين مصدوميت نمي گويند. قرار است بعد از بازي امروز از فردا در کنار ساير بازيکنان تمرين کنم. ديروز هم خوب تمرين کردم و مشکلي ندارم.

* پس براي بازي بعد مشکلي نداري؟

خوشبختانه هيچ مشکلي نيست.

* از عملکرد استقلال در اين هفته هايي که از ليگ گذشته راضي هستي؟

من هم مثل تمامي بازيکنان نمي توانم از نتايج بدست آمده ابراز رضايت کنم. ما تيم خوبي هستيم و بازيکنان بزرگي داريم. اسم باشگاه نشان مي دهد که هوادارانش تنها از آنها فقط قهرماني مي خواهند.قبول دارم که خوب نتيجه نگرفته ايم اما هدفگذاري ما از ابتدا قهرماني در ليگ بود و اميدوارم با آغاز دوباره بازي ها براي قهرماني قدم برداريم.اما بايد توضيحي بدهم.

* بگو...

درست است که ما خوب نتيجه نگرفته ايم اما از هدفمان که دور نشده ايم.فصل طولاني خواهد بود و راه زيادي در پيش است. ما نمي خواهيم در ميانه جدول رقابت کنيم و در اين راه طولاني به صدر جدول مي رسيم. براي قهرماني يک موضوع خيلي مهم است و آن تمرکز است. ما نبايد تمرکزمان را از دست بدهيم. بازيکنان بزرگ استقلال و حتي خودم بايد توان بيشتري خرج کنيم و در اين بين مربي بزرگي هم داريم که مي تواند خيلي به ما کمک کند.

* با اين يارگيري توقع مي رفت استقلال از هفته هاي ابتدايي صدرنشين باشد اما چرا اين اتفاق نيفتاد؟

اگر دليل اين موضوع را مي دانستم واقعا شرايط را تغيير مي دادم.(مي خندد). نظر من اين است که تيم ما بازيکنان بزرگي جذب کرده و در بزرگ ترين تيم هاي دنيا وقتي چيدمان تيم ها عوض مي شود زمان مي برد تا بازيکنان با هم هماهنگ شوند. ما هم بايد همين شرايط را تجربه کنيم و همه جوره هماهنگ شويم. من مي توانم اسم تيم استقلال را تيم جديد بگذارم. شکل گيري تيم جديد با سرعت انجام نمي شوددرست مثل خيلي از باشگاه هاي حرفه اي دنيا.

هر چه زمان مي گذرد بازيکنان بهتر مي شوند و مربي هم بهتر مي تواند از لحاظ تاکتيکي به تيم کمک کند. صبر و تحمل بهترين راهکار براي استقلال است و وقتي زمان گذشت مي بينيد که تيم خوبي خواهيم شد و فوتبالي زيبا به نمايش مي گذاريم.


* تو قبلا تجربه کار با قلعه نويي را داشتي. او چقدر نسبت به گذشته تغيير کرده است؟

او مربي بزرگي است و تجارب زيادي دارد.چه در سطح باشگاهي و چه ملي. مهمتر از همه اين است که او توانايي بازيکنانش را خيلي خوب مي شناسد.

* اما مي گويند سرمربي استقلال نسبت به گذشته خيلي تغيير کرده؟

اگر مي خواهيد در مورد قلعه نويي قضاوت کنيد به کارنامه او نگاه کنيد. او در هر جايي حضور داشته به ميانه جدول نگاه نمي کند و هميشه براي قهرماني مي جنگد. او بهترين ها را مي خواهد و روي موفقيتش تاکيد دارد. يک جمله را مي توانم در مورد قلعه نويي بگويم و اين است؛ او راه قهرماني را خوب بلد است.

* يعني با اين مشخصات او تغييري نکرده؟

اصلا. اين را قويا مي گويم، من مدت ها با او کار کردم و با خصوصيات او آشنايي دارم. قلعه نويي هرگز نسبت به گذشته تغيري نکرده است. او هنوز هم قهرماني مي خواهد و با همان شخصيت چند سال پيش به دنبال قهرماني است.

* خيلي ها به استقلال کهکشاني مي گويند. به خصوص در خط هافبک، نطر تو چيست؟

در هر تيمي بايد همه نقاط قوي باشد تا در موردش نظر داد. در تيم ما هم نقاط ضعف و قوت وجود داشت چون ما يک تيم هستيم. اما خط هافبک ما خوب کار کرده است.

* غيبت جباري چقدر در تيم شما تاثير دارد؟ اگر او بود استقلال بهتر نتيجه نمي گرفت؟

جباري در اين چند سال تاثير خود را نشان داده است. من باور دارم او بازيکن بزرگي است. جباري سالها در استقلال باري کرده و اگر به تيم برگردد خيلي به ما کمک مي کند و مطمئنا نتايج خوبي مي گيريم.

* چرا در استقلال اينقدر بازيکنان مصدوم مي شوند؟

من نمي توانم به اين سوال جواب بدهم چون دليلش را نمي دانم. واقعا تاکيد و دوباره تاکيد مي کنم که دليلش را نمي دانم.

* اين آسيب ديدگي ها ربطي به تمرينات بدنسازي پيش از فصل ندارد؟

نه اينگونه نيست. فوتبال ورزشي درگيرانه است و هر لحظه ممکن است اتفاقي تلخ رخ دهد.مصدوميت جزو قانون نا نوشته فوتبال است.

* کمي به عقب برگرديم و در مورد دربي 75 صحبت کنيم. اين بازي را چطور ديدي؟

ما اصلا نبايد از عملکردي که داشته باشيم راضي باشيم. مي خواستيم خوب بازي کنيم. در آن روز اصلا نمايشي از فوتبال نديديم و من از بازي راضي نيستم.توان واقعي استقلال به نمايش گذاشته نشد و هواداران هم راضي نشدند اما يک درس بزرگ از آن بازي گرفتيم که به آينده نگاه کنيم و بايد تلاشمان را بيشتر کنيم.

* اما بعد از دربي سرمربي استقلال گفت با اين عملکرد به قهرماني استقلال اميدوارتر شده است؟

من اعتراف کردم که خوب نبوديم اما اعتقاد دارم که قهرمان مي شويم.در اين فصل بازيکناني داريم که سرنوشت هر بازي را مي توانند تغيير دهند. من هم با قلعه نويي هم عقيده هستم که قهرمان مي شويم.

* ظاهرا باشگاه با مشکلات مالي مواجه است. تا به حال پولي گرفته اي؟

هيچ پولي نگرفته ام.اما به عنوان يک بازيکن حرفه اي صبور هستم و زندگي مي کنم.باشگاه قول داده تا به زودي درصدي از قراردادم را پرداخت کند و دوست ندارم در اين مورد زياد صحبت کنم. با فتح الله زاده هم صحبت کردم و همه چيز به زودي حل خواهد شد.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه استقلال ، نتیجه بازی استقلال ، روزنامه استقلال ، سایت خبر ورزشی , فرهاد مجیدی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل